Minun pupuharrastukseni käsittää tällä hetkellä ainoastaan kaksi (kohta kolme) omaa kania, mutta kerronpas teille millaisia pupuja minun kotona tällä hetkellä asustaa.. :)

Ernesti-normal.jpg

Satun Ernesti, kutsumanimeltään Ernesti (vanha hurmuripoika ja joka paikan höylä)

Ernesti muutti kasvattajaltaan minun luokse viime vuonna, tarkemmin siis elokuussa 2013. Tämä herra ei juurikaan muuttoaan stressannut, vaan oli heti kuin kotonaan. Ajattelin, että annan sen olla aivan rauhassa ensimmäisen päivän, jos muutto ja uudet ihmiset häntä stressaavat, vaan olisihan se pitänyt arvata, näyttely- ja astutuskonkarihan ei tyttöjä pelkää ;-) Poikakanit ne vaan on paljon sosiaalisempia (viettinsä takia), ja Ernestiä nimenomaan vertaan pikkukoiraan, seurallinen, rohkea, kiipeää jopa omakotitalossamme portaat yläkertaan viihdyttämään talon asukkeja! Ja kaikilta kävijöiltä Ernesti on saanut kehuja ja rapsutuksia, nimenomaan koiramaisuutensa ansiosta. Ainoa huono puoli Ernestissä on Ernestin ikä, joka alkaa pikkuhiljaa numeroissa painaa päälle, mutta poika on edelleen virkeä kuin mikä. Toivotaan siis vielä monta yhteistä vuotta <3

rompee-normal.jpg

Olivianan Fakta, kutsumanimeltään Romppu (Ms. Epäjärjestys ja myllääjä, kanilauman pomo!)

Romppu muutti minulle keväällä 2012 luovutusiässä kasvattajalta, joten on ollut siis minun luona koko ikänsä, ja täytti vastikään 2 vuotta. Kuten kuvasta näkyy, ulkonäöltään hän on pieni sydämenvaltaaja. Romppu ei ole ihan niin sosiaalinen kuin tämä minun Ernesti, mutta vei minun sydämen vaatimattomalla olemuksellaan. Vaikkei ole mikään sylikani, niin tunnistaa kyllä omistajansa ja meillä on tosi hyvä kemia keskenään. Romppu on supermami - on siis tehnyt luonani pari poikuetta ja hoitaa ne kuin rautainen ammattilainen, ja onkin jokseenkin eriskummallinen mami. Jotenkin tuntuu, että se katselee ja tutkailee pesässä olevia mykeröitään ihan eri lailla kuin muut tietämäni emot. Romppu rakastaa epäjärjestystä ja myllääkin aina kaiken vinksin vonksin, ja sitten köllähtää tyytyväisenä kaaokseen makaamaan. Toki arvostaa siivoojaa, eli minua, joka tulee päivittäin laittamaan paikat tip-top. Romppua en vaihtaisi pois <3 

 

Tulossa myös S´agapo´s Omikron..josta luonneanalyysiä sitten, kun olemme tutustuneet <3

 

Eli olitpa sosiaalinen tai erakko, tai sosiaalinen erakko, itsepäinen, tuholainen, himokas tai jokapaikan höylä, olet tervetullut minun kotiini! Jokaisella pupulla on oikeus olla erilainen ja oma itsensä <3